Nincs ez másképp a Mortal Kombat esetében sem: Raiden, a villámok istene 3 fiatal harcost választ ki (egyiküket prófécia jövendölte a szerepre), hogy egy szent viadalon védjék meg a Föld sorsát Shang Tsung-tól, a Külső Világ császárának boszorkánymesterétől. A bajnokság végkimenetelétől függ, hogy a sötét erők átjutnak a mi világunkba, hogy romba döntsék azt.
Ez a filmteremtmény 3 szempont szerint működőképes:
- a fontosabb emberszereplők tényleg hasonlítanak a játékbeli énjükre, főleg Johnny Cage és Kitana. A szörnyek közül ugyanez csak Goróról mondható el, és talán Skorpióról, amikor leveszi az arcbőrét.
- A küzdőterek többsége és a harcművészeti koreográfia is pontosan idézi a játékot. Főleg az erdő és a templom porondja a végén. A harcok közül a Sub-Zero elleni párbaj attól érdekes, hogy az életerő koncentrációja jól elővetíti Liu Kang képességét, amivel a döntőben legyőzi Shang Tsungot. A legjobb perc az egész filmben Shang Tsung és Liu párbajának kezdete.
- Időnként érdekes tud lenni az, ahogy a karakterek egymáshoz viszonyulnak: Liu kidobja Johnny poggyászát, Johnny csapja a szelet Sonyának, ők hárman szurkolnak Art Leannak Goro ellen. Ezeken kívül a forgatókönyv minden részlete megrekedt az elmélet szintjén.
A dimenzió jövőjét meghatározó torna, amin ki-ki egyéni érdekeitől vezérleve vesz részt, alighanem az egyetlen módja összekötni a mindennapi élet szféráját a Mortal Kombat bármelyik kiadásával. A készítők azonban nem láttak túl a játék vizuális összhatásán. Minden történés, motiváció és cselekedet ezerszer elhasznált sablon, és ami még zavaróbb: teljesen magyarázat nélküli. Liu Kang öccse és amerikai élete egyetlen rémálom-montázsból áll, Sonya egy arctalan, névtelen fantombarát miatt üldözi Kano-t, és csak egy újság meg kisköltségű forgatás bizonyítja, hogy Johnny Cage-t gyenge imitátornak tartja a média.
Shang Tsung és Kitana az egyedüli szereplők, akik tervezik a cselekedeteiket. Raiden és a Fény Templomának szerzetesei igazából csak beszélnek és járkálnak, Raiden humora kifejezetten irritáló. Az olyan szereplők, mint Goro, Skorpió, "Nulla alatti", Art Lean csak azért vannak ott, hogy lássuk: ez tényleg a Mortal Kombat, ahol az emberek szörnyekkel is harcolnak. Jax és Reptile pedig mégcsak nem is emlékeztetnek valódi önmagukra. Goro lezuhanása és Reptile gyíkformája a legrosszabb filmbéli CGI-efektek.
A realizmust számonkérni egy Mortal Kombat-mozitól - a bolygó sorsát dönti el egy viadal, miféle szörnyfajták vannak, miért áll egyetlen szabályos jégcsappá a vödör víz Sub Zero fagyos erőterében - reménytelen dilemma volna. De itt a történet - azonkívül, hogy nincs benne vér - saját logikájához sem tartja magát.
- Nevetséges húzás, hogy Shang Tsung Liu Kang öccsének adja ki magát. Liu ezt úgy hiszi el, hogy ellenfele a szeme láttára változott át?
- Miért volt szükség Art Lean halálára, hogy Johnny kihívja Gorót? És ha ez ilyen egyszerű, miért nem hívta ki Liu Shang Tsungot?
- Mitől siklik át Johnny és Skorpió egy másik dimenzióba?
- A harcos Reptile, Skorpion és Sub-Zero miért csak ruhájuk színében különböznek egymástól?
- Miért nem számított rá Raiden, hogy Shang Tsung megszökhet a Külső Világba, ahová nem követheti? És ha Shang Tsung 1000 halott harcost tud megjeleníteni, miért csak Reptile-t hagyta hátra megölni az őt követő Kang-ot és Cage-t? Nem becsülhette így le őket, látva, hogy odalett Skorpió, Sub-Zero és Goro.
- Pontosak mik a viadal szabályai, hogy Raiden csapata időnként veszélyben vannak, máskor meg nem?
- A hercegnő Kitanát hogyan, vagy milyen jogalapon tudja Shang Tsung "távol tartani ezektől a halandóktól"? És ha Reptile is ezt a parancsot kapja, miért nem látjuk utána többet a szigeten? Kitana legalább két harcnál is ott volt.
- Art Leannak miért nem jutott eszébe Goro lába közé ütni, ahogy Johnny tette azt?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése