"Borzalmas, hogy maga mennyire mániákusan kukkoló ember...!"
(A csendőr és a csendőrlányok)
Carly Norris beköltözik egy lakásba, ahol halálesetek történnek. És az egyik lehetséges gyilkos nemcsak vad viszonyba kezd vele, de mint kiderül: rejtett kamerákat tart az épület minden egyes szobájában.
A Sliver formailag szokványos pszichothriller, de thrilleri hangulatvilág és feszültség sosem jön létre benne. Valami nagyon hamar nagyon elillan ebből a produkcióból. Nem az hiányzott, hogy ne lett volna kellő mennyiségű szexjelenet Sharon Stone-nal és aktuális férfipartnerével, William Baldwinnel. Ellenkezőleg: a két Elemi Ösztön mellett talán itt látni a színésznőt a legtöbbször intim pozitúrában.
Éppen emiatt furcsa, hogy maga a film egészként... üres. Az ismerős sztori, hogy a főszereplő elcsábul a valószínű gyilkostól, az itt nemcsak klisé, nemcsak nem meggyőző, de mégcsak nem is úgy unalmas, hogy az bosszantó lenne. Álmosító! Egy olyan műhöz képest, amelyben zabolátlanul kínálnak minket hosszas erotikus jelenetekkel, hihetetlen, mennyire felejthető, mennyire észrevehetetlenül súlytalan az egész belseje - a fő koncepciótól a karaktermotivációkig. Stone idomain kívül legfeljebb a kamerákkal teli szoba hagy hátra emlékfoszlányt a nézőben; azonkívül semmi.
Éppen emiatt furcsa, hogy maga a film egészként... üres. Az ismerős sztori, hogy a főszereplő elcsábul a valószínű gyilkostól, az itt nemcsak klisé, nemcsak nem meggyőző, de mégcsak nem is úgy unalmas, hogy az bosszantó lenne. Álmosító! Egy olyan műhöz képest, amelyben zabolátlanul kínálnak minket hosszas erotikus jelenetekkel, hihetetlen, mennyire felejthető, mennyire észrevehetetlenül súlytalan az egész belseje - a fő koncepciótól a karaktermotivációkig. Stone idomain kívül legfeljebb a kamerákkal teli szoba hagy hátra emlékfoszlányt a nézőben; azonkívül semmi.
A cselekmény annyira kevés és érdektelen, mint pl. az Alkonyat-filmeknél. Carly megtudja, hogy a gyilkos az ismerőse, de mégsem az a sármos pasi, akivel viszonyt kezdett. Ő csak tudta, ki a gyilkos, mert amaz meg tudott róla, hogy egy titkos szobából figyelemmel kíséri a lakók legbensőségesebb dolgait is.
Ez volt az egyetlen dolog, amire vártam: hogy a szelíd arcú Zeke-ről kiderüljön, miféle notórius kukkoló. Amire ő maga is utal azzal, mikor névtelenül egy kémlelő teleszkópot küld ajándékba Carlynak. Utólag visszanézve egyből látszik, hogy a film csak forma szerint thriller. A gyilkosságok rejtélye, a tettes kiléte és indítéka annyira nem mozgatja meg az ember fantáziáját, hogy csak győzzük kivárni a végét. A tálalás teljesen katatón, hiányzik belőle az élet, a lüktetés.
Bár a Sliver voltaképpen regényadaptáció, nem kellett volna több, mint 1 órát a gyilkosságokkal bíbelődni, ahelyett, hogy egyből az érdekes cuccokra térnek rá a cselekményben. Izgalmas, amint Zeke feltárja Carly-nak perverziója titkát, ő pedig a kezdeti undor ellenére elfogadja. Mi az hogy! Zeke-kel együtt izgulnak fel egyik korábbi éjszakájuk videójára, majd a nő maga is rákap a falméretű berendezés használatára. Zeke meg is jegyzi ezt a változást: "Olyan vagy, mint egy gyerek, amikor új játékot kap."
Ennek a pszichológiai menetét kellett volna jobban kidomborítani. Hogy mit hoz ki egy ilyen túlfűtött viszony az először még ellenkező etikájú főszereplőkből. De Stone karaktere nem változik a kapcsolatuktól. Mindössze tovább folytatja azt a rácsábulási szériát, amit a konditeremben, majd az étteremben is produkált.
"Látni szeretném a bugyidat."
"Itt??"
Mindkétszer az összes többi ember előtt csinálják a nyilvános kéjelgésüket.
"Látni szeretném a bugyidat."
"Itt??"
Mindkétszer az összes többi ember előtt csinálják a nyilvános kéjelgésüket.
Minden idők egyik legcsapzottabb befejezésével is büszkélkedhet a Sliver - márhogy mainstream produkciók között. A nő egyszercsak mintegy megelégeli, hogy ez a nem éppen normális készülék létezik. Ezért Zeke tiltakozása ellenére elkezdi tönkretenni: "Szeretsz kukkolni? Akkor ezt figyeld!" Semmi menete nincs annak, ahogy ez a bájos hölgy folyton ide-oda pártol vágy és erkölcs között.
És a filmnek azzal szakad vége, hogy Carly felmutatja az irányítót, kikapcsolja és elmegy. "Szerezz életet." Ritkán látni ilyen émelyítő vadbaromságot végszóként! Azonkívül, hogy a nő megkésett kiborulása értelmetlen, még esetlenebb fajta cinizmus is. Megvolt a hapsi, kifacsartam minden erotikát belőle, most már faképnél hagyhatom.
Itt dőlt el végképp számomra, hogy hiba volt egy száraz gyilkossági szállal vacakolni, miközben nem jut idő a sztori pikánsabb részeire. Amik már végre az ember kíváncsiságát is meg tudnák ragadni. Úgy hiszem, ha ez mondjuk egy darkosabb romantikus film lett volna bűnügyi rémtörténet helyett, akkor hihetőbb lett volna. Ez így soft-pornó.
És a filmnek azzal szakad vége, hogy Carly felmutatja az irányítót, kikapcsolja és elmegy. "Szerezz életet." Ritkán látni ilyen émelyítő vadbaromságot végszóként! Azonkívül, hogy a nő megkésett kiborulása értelmetlen, még esetlenebb fajta cinizmus is. Megvolt a hapsi, kifacsartam minden erotikát belőle, most már faképnél hagyhatom.
A Sliver nálam Stone-nal és a monitorteremmel együtt 1 pontot ér az 5-ből.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése