A 2. felvonás ugyan tényleg hasonlít elődjére, de ez még nem sok jót ígér. Legalább úgy hasonlít a Charlie angyalai moziverzijára is. Mindkét dilógiában szokás jobb napokat megélt színésznőket behozni, idétlen maskarákba bújtatni show-műsorokhoz, miközben ők a könnyed szórakoztatás jegyében akcióznak és poénkodnak. Ez a movie semmilyen élményképes dolgot nem tartalmaz. Olyan, akár egy rossz rágógumi: csak rágódunk rajta, hátha történik valami - ha nem is okos, de legalább - figyelem-felkeltő dolog benne. Mire föl készült? Mi volt az ihletése - azonkívül, hogy meglovagolja az elődje népszerűségét?
A minimálbér dupláját tenném arra, hogy teljesen más sztorit ütnek össze Bullockék, ha 2 korábbi főszereplő igent mond a folytatásra. Nevezetesen Michael Caine és Benjamin Brett. A lényeg az, hogy a szépségversenyen kitört botrány nagy publicitást kapott, emiatt pedig Gracie Hart túl közismert arc lett, hogy téglaként dolgozzon, és főleg formális munkákra fogják be. De hogy ez hogyan zárja ki, hogy normális terepmunkán részt vegyen, az kérdőjel marad.
A movie egy több hónapos időszakot ugrik az időben, hogy Gracie-t átimidzselje egy skizofrén, instabil tyúkká. Ahelyett, hogy jobb emberré vált volna, Hart most a régi és az új imidzséből is a legprimitívebb vonásokat cserélgeti magán: hol csak a külseje foglalkoztatja, hol meg taplón viselkedik és beleköt mindenkibe. Hihetetlen, hogy mennyire nincs átgondolva a jellemváltozásának az útja.
Vajon Bullock nem volt zavarban, amint az elején egy süket telefonnal eljátszotta, hogy Gracie kollégája, Eric éppen szakít Gracie-vel? És mind ezt, mind a stylist-mentor eltűnését éppcsak említik, majd elvész a feledés homályába egy csomó pálcikaszereplő dialógusai között, amik szinte erőből nyomják lefelé az ember szemhéját.
A cselekmény további mikroszálai, hogy a fenti verseny győztesét, Cherylt elrabolják a műsorvezető Stannel együtt, és Gracie nem akarja az ügyet kollegájára bízni. Ezért elmegy Las Vegasba a kirendelt testőrével, Sam-mel, hogy ott "elvegyülnek". Testőrt rendeltek az FBI-ügynöke mellé, csak mert őt tették meg a testület nyilvános arcává! És persze így Gracie-nek megint nem kell majd egyedül lennie, ahogy végigcsinálja a válogatott "nyomozati" malőrjeit beépített szépasszonyként.
A minimálbér dupláját tenném arra, hogy teljesen más sztorit ütnek össze Bullockék, ha 2 korábbi főszereplő igent mond a folytatásra. Nevezetesen Michael Caine és Benjamin Brett. A lényeg az, hogy a szépségversenyen kitört botrány nagy publicitást kapott, emiatt pedig Gracie Hart túl közismert arc lett, hogy téglaként dolgozzon, és főleg formális munkákra fogják be. De hogy ez hogyan zárja ki, hogy normális terepmunkán részt vegyen, az kérdőjel marad.
A movie egy több hónapos időszakot ugrik az időben, hogy Gracie-t átimidzselje egy skizofrén, instabil tyúkká. Ahelyett, hogy jobb emberré vált volna, Hart most a régi és az új imidzséből is a legprimitívebb vonásokat cserélgeti magán: hol csak a külseje foglalkoztatja, hol meg taplón viselkedik és beleköt mindenkibe. Hihetetlen, hogy mennyire nincs átgondolva a jellemváltozásának az útja.
Vajon Bullock nem volt zavarban, amint az elején egy süket telefonnal eljátszotta, hogy Gracie kollégája, Eric éppen szakít Gracie-vel? És mind ezt, mind a stylist-mentor eltűnését éppcsak említik, majd elvész a feledés homályába egy csomó pálcikaszereplő dialógusai között, amik szinte erőből nyomják lefelé az ember szemhéját.
A cselekmény további mikroszálai, hogy a fenti verseny győztesét, Cherylt elrabolják a műsorvezető Stannel együtt, és Gracie nem akarja az ügyet kollegájára bízni. Ezért elmegy Las Vegasba a kirendelt testőrével, Sam-mel, hogy ott "elvegyülnek". Testőrt rendeltek az FBI-ügynöke mellé, csak mert őt tették meg a testület nyilvános arcává! És persze így Gracie-nek megint nem kell majd egyedül lennie, ahogy végigcsinálja a válogatott "nyomozati" malőrjeit beépített szépasszonyként.
Gracie és Sam munkakapcsolata annyiból tevődik össze, hogy előbb ki nem állhatják egymást, majd hirtelen összebarátkoznak. És ennek a kiváltóoka az a számos bágyadt vérciki jelenet, amit humornak próbálnak eladni nekünk:
- a veszekedés az edzőteremben,
- a műíves lépkedés az utcán,
- ahogy a színpadon parodizálják Tina Turnert,
- a kosztüm fejrészével vacakolás a kocsiban,
vagy ahol éppen dolguk akad.
Mégha vérnyomás-mérőt szíjaznának a néző karjára, akkor se mutathatnánk ki meglepődést a cselekménytől. A hősnő a maga komótos tempójában végül lefüleli a rosszfiúkat, akiknek ismét 0 a személyiségük. Megtalálja 2 fogságba esett barátját, majd úszva kimenekíti őket egy díszlethajó belsejéből. Ez a mentőakció is azért tart vissza az ásítástól, mert nem könnyű azt látni, hogy valaki bármikor megfulladhat a víz alatt.
Mondanom sem kell, hogy mivel sikeresen elvégezte a melót - habár megszegve felettesi parancsát -, Gracie-t újfent hősként ünneplik. Mi pedig újfent úgy érezhetjük, mennyire predesztinált volt a happy end. Gracie maradt a sztereotip kétdimenziós női dzsigoló, aki folytatja jelentéktelen hétköznapjait az FBI kötelékében. Állítom: ahogy ebben a dilógiában a szövetségi iroda munkáját szemléltetik, azzal még a 9/11 Bizottság előtt is igazolható lenne a testület bénasága.
Mondanom sem kell, hogy mivel sikeresen elvégezte a melót - habár megszegve felettesi parancsát -, Gracie-t újfent hősként ünneplik. Mi pedig újfent úgy érezhetjük, mennyire predesztinált volt a happy end. Gracie maradt a sztereotip kétdimenziós női dzsigoló, aki folytatja jelentéktelen hétköznapjait az FBI kötelékében. Állítom: ahogy ebben a dilógiában a szövetségi iroda munkáját szemléltetik, azzal még a 9/11 Bizottság előtt is igazolható lenne a testület bénasága.
Végülis Beépített szépség 2. penészdarabkáiból egy Egyes sűrűségű kenyér süthető, amit a kolduló filmrajongóknak csak végső esetben mernék feltálalni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése