2013. december 13., péntek

Last Vegas

Lehet-e harsányan kacagtató olyan műsor, amiben más se történik, csak hogy egy idős celeb laza szóviccekkel kommentál rendre mindent?


 Lehet!



Biztonságos olyan komédiát beereszteni a mozi nevű farkasverembe, mint a Last Vegas: 5 darab, Oscar-díjas veterán színész egy szokványos sztoriban, ahol az öregfiúk összejönnek újra felfedezni, milyen is nagylábon élvezni az életet.
Billy, Archie, Sam és Paddy gyerekkorukban 1 csapat voltak. 58 évvel később a milliomosként élő Billy meghívja hármójukat, hogy csapjanak egy vad legénybúcsút Las Vegasban. A megözvegyült Paddyt azonban csak nehezen sikerül elráncigálni, mivel - mint kiderül - felesége, Sophie sírjánál Billy sosem tette tiszteletét.
Hajszálra azt kapjuk tehát, amit a premissza, a trailerek és megannyi hasonló mű emléke egybehangzóan ígér:
  1. bulizós montázsok és nagyjelenetek éjjel és nappal;
  2. gyönyörű nők "mindent a szemnek, semmit a kéznek"-alapon;
  3. a korral kapcsolatos anekdoták, némi önvizsgálattal;
  4. + egy drámai mellékszál, hogy egy kis ívet is kapjon a cselekmény.



Minthogy egyetlen kiemelkedő jelenete sincs, karakterei pedig 1-1 szimpatikus arcból állnak, nehéz bármit is elemezni ezen a movie-n. Egy szinte tagolhatatlan egészet alkot, egyetlen hosszú tapasztalásként működik. Kényelmes, centire kiszámított, de legtöbbször jó érzékkel humorizál. Életszerető légköre pedig bíztatja és felvidítja az embert.
Azt hiszem, időről időre szükség van ehhez hasonló komédiákra, melyekben az idős ember felfedezi, hogy a boldogságra odafigyelni egy életen át folyamatosan kell. És ugyanúgy része a vidám élet-hozzáállás, mint a barátság és a család. "Csak tegnap voltunk gimisek! Hogy tűnhetett el ennyire gyorsan az idő...?!" Aki sikerrel tartja meg egészségét, az elél 70 éves koráig, így a film alaphelyzetébe kis szerencsével mind belecsöppenhetünk majd egyszer. Ha nem is feltétlenül Las Vegas-ban.


Maga drámai vonal síkegyszerű kellék, hogy ugye ne csak poénból álljon a mű. De nem fordul giccsbe. Naná, hogy elcsépelt, hogy Paddy és Billy ugyanabba a Diana nevű, koros bárénekesnőbe esnek bele, sőt: Billy ugyanúgy akar lemondani róla Paddy javára, mint sok éve Sophie-ról. Diana viszont (amellett, hogy tényleg rendelkezik a kellő bájjal, hogy elhiggyük a 2 férfi vonzalmát iránta) érett és szókimondó személy, így helyénvalónak találtam, hogy ezt a párhuzamot ő ismeri fel hármójuk közül elsőként.
A sava-borsa ebben az, ahogy Paddy kezeli az igazság kiderülését. Nem meghatódik, hogy akit utált, valójában áldozatot hozott érte. Nem is fordul kálváriába, hogy boldogtalanná tette a nejét. Érezhette a rendező, hogy az ilyesmi banánhéj volna a dramaturgiába. Paddy tudja, hogy Sophie-val őszinte boldogságot éltek meg, sőt: átfordítja a kérdést Billy esetére! Te az aráddal boldog vagy, cimbora? Vagy csak egy 31 éves babával akarod letagadni a korod, aki majd a millióidat örökli?


Ez a csere kettejük felállásában százszor jobban tetszett nekem, mint mondjuk Morgan Freeman Archie-jának elcsépelt vitája az anyáskodó fiával. Vagy hogy Kevin Kline Sam-je épp a tangára vetkőzött bombanő karjaiban eszmél rá: mégiscsak szereti a nejét. És meg kell, hogy mondjam, újdonság volt látnom, amint egy idős feleség a kocsiban gumit ad a férjének, hátha egy fiatal bige ismét tűzbe hozza.
"Csak legyen mire feltenni."



Nézhető, rozoga, megmosolyogtató kis revitalizátor, de az túlzás, hogy "jó film".


9 megjegyzés:

Slater4 írta...

Üdv! Hosszabb idő után írok megint. Ezeket amikről most írtál nem ismerem, viszont ajánlanék egyet, amit nemrégen látta(persze nem tudom ismered-e)

Ez a film egy amerikai akció-vígjáték, címe: Az utolsó akcióhős
Akár úgy is jellemezhetnénk a filmet, hogy hülyeség a köbön, de bizonyos értelemben fantasztikus-film is.Különös film volt.
Főszereplők: Arnold Schwarzenegger, Austin O'Brien és Anthony Quinn.

Ki is kerestem egy közvetlen linket a filmhez: http://adf.ly/5222308/http://vidto.me/ejtw02t7eiv9.html

Angelus írta...

:) Szépen megköszönöm az ajánlást, és újfent örülök a kommentnak. Csakhát Az utolsó akcióhőst már egy ideje felvettem az adatbázisomba, és bár nem kimondottam szívlelem, de nem is tartom abszolút rossznak.

http://filmi-helyszinelok.blogspot.hu/2013/04/az-utolso-akciohos_25.html

Angelus írta...

Még valami: mostanság került mozikba az új LOTR-film, a Smaug pusztasága, és ezt elgondolkoztatott. Tudod, hogy hol lehet megnézni a Gyűrűk Ura III. - A király visszatér kibővített verzióját? A mítosz filmjei közül az tetszett leginkább, és meginogtam, hogy vajon az én skálám szerint is jobb pontszámot érdemel-e, mint a Gyűrű Szövetsége.

Úgy tervezem - még nem biztos -, hogy jövőre megszüntetem a szokásomat, hogy max. 1 ponttal odébbviszek egy film értékét, ha indokoltnak tartom. Tudom, hogy ezzel se másítottam meg a szavam, de maga a szokás léte már kockázatot rejt. Ezért szeretném rendbe tenni, hogy amit kezdő bloggerként írtam és állítottam, az lehetőleg véglegesedjen. És a Gyűrűk Ura III. az egyik ilyen kérdőjel a fejemben.

Slater4 írta...

"Csakhát Az utolsó akcióhőst már egy ideje felvettem az adatbázisomba, és bár nem kimondottam szívlelem, de nem is tartom abszolút rossznak."

Ó, bácsánat, nem vettem észre!
Nekem tetszett a film, egyszer sem untam el magam rajta, ésvégig lekötöette a figyelmemet, ez nem minidg mondhatjuk el egy filmről. talán írok is oda majd valamit.

"Tudod, hogy hol lehet megnézni a Gyűrűk Ura III. - A király visszatér kibővített verzióját? "

Hát talán ezen az oldalon: http://onlinefilmletoltes.eu/online-film-letoltes-ingyen/akcio/a-gyuruk-ura-a-kiraly-visszater-bdrip-hun-bovitett-valtozat-2003

De azért szeretnék ajánlani.ha megengeded, feleleveníteném a mindkettőnk által legérdekesebb-nek tartott figurát:

Emékszel a Subzero movie-nál felvetettem negatívum-ként, Freeze szökésével, és Nora életben maradásával kapcsolatban.
Nos az a helyzet, hogy azon az egészen érdekes epizódon kívűl Freeze szerepelt még egyszer, a TAS utolsó elötti, 84.-ik epizódjában, a címe "Deep Freeze"

http://www.animeflavor.com/node/35507

Angelus írta...

Hát, túl vagyok a LOTR III. bővített verzióján. Kb. ugyanazt nyújtotta így is: egy határozottan jó élményt kiadó, élőszereplős monda. Úgyhogy most már nem változtatok a helyezési értékén. Jobb, mint az SW III. (ROTS).

A 84. Batman TAS-epizódról a Top-11-es listámhoz írtam egy kurta véleményt.

Még annyit a Last Vegas-ról: az 5 Oscar-díjas színész egyike hölgy (Mary Steenburgen). Nem nagyon ismerem a pályáját, de azt hiszem, ő is szerepelt a Vissza jövőbe 3.-ban.

Slater4 írta...

"Hát, túl vagyok a LOTR III. bővített verzióján. Kb. ugyanazt nyújtotta így is: egy határozottan jó élményt kiadó, élőszereplős monda. Úgyhogy most már nem változtatok a helyezési értékén. Jobb, mint az SW III. (ROTS). "

Hát, valóban azt hiszem mint élményt nem befolyásolta, hogy sok jelenetet ki kellett hagyni.Inkább csak több információval szolgálnak.
Tényleg és a Hobbit-ról (aminek most már két része is van) fogsz valamikor írni?

"A 84. Batman TAS-epizódról a Top-11-es listámhoz írtam egy kurta véleményt. "

Ne haragudj, ismét átnéztem, de én nem találtam meg erről az epizódról a leírásod.Biztos ugyanarról az epizódról beszélünk?


Ja, és írtam "Az utolsó akcióhős"-höz is hozzászólást, válaszolnál rá?

Angelus írta...

"én nem találtam meg erről az epizódról a leírásod"

Pedig ott van. És igen: ugyanarról az epizódról beszélünk. A Batman: The animated series 84. epizódjáról.

De nem baj, majd bemásolom ide is:

http://www.animeflavor.com/node/35507

Ez a 84. epizód Mr. Freeze-zel... Rég eldöntöttem, hogy sorozatok 1-1 epizódjától nem várom azt a tökélyt, amit filmek közül is csak maréknyi teljesít. Csak ez amerikai TV-rajzfilmekhez képest ritka jó széria volt, és aki kritikus szemléletű, egy idő után belefonódik, és bosszankodhat a visszarántó tényezők miatt.

Az eleje még erősen indul, aztán félidőnél egyre nagyobb baromságok következnek.

Az elején Freeze szöktetés hatásos. Annak is örültem, hogy kivételesen a főgonosz nem akarja hátbatámadni az embert, akit megszerez a céljához.

Ami nem tetszik, hogy beleerőltetik ezt a felelőtlen túlzást az Atlantisz-szerű városról, és milliárdokat érintő globoeljegesítésről.
A halhatatlanság kérdését nem részletezik, és az egésznek a morális dilemmája megreked azon a szinten, mint a Wolverine mozifilmben: te halhatatlan vagy, nem kell, hát segítsd, hogy én az legyek. Ezért örültem, hogy a főgonosz csak egy huszadrangú mániákus, nem igazi gennyedék, mint pölö Ra's al Ghul.

A zárás pedig, hogy Freeze mint egy vadbarbár elpusztítja az egész várost, ráadásul Batman egyetértésével... sőt: úgy, hogy tudja, hogy Nora is ott van! Nem tudhatta előre, hogy valami isteni csoda folytán egy jégtömbben megmaradnak.

Slater4 írta...

""én nem találtam meg erről az epizódról a leírásod"

Pedig ott van. És igen: ugyanarról az epizódról beszélünk. A Batman: The animated series 84. epizódjáról.

De nem baj, majd bemásolom ide is:"

Köszönöm, már rájöttem. Tudod, amikor azt mondtad, hogy "írtál egy kurta véleményt ", én tökre azt hittem, hogy abbana cikkedben írtál róla...Azért is mondtam, hogy ugyanarról az epizódról beszélünk-e...
NA egyébként köszi a választ, és én is oda írtam rá a magam válaszait, megtekintenéd őket?

Ne haragudj, de már korábban mondtam, hogy írtam "Az utolsó akcióhős" -höz egy véleményt. Válaszolnál rá?

Ja, és ara sem válaszoltál még, hogy fogsz írni a Hobbit film(ek)-ről?

Slater4 írta...

Ja, és lenne még valami. Szeretnék ajánlani egy sorozatot.
Remélem van Cool tévécsatornád, ott lesz szombaton (holnap) A Zöld Íjász (Green Arrow) című sorozat első évad, első része.

Green Arrow a DC képregények egy kevéssé ismert, de egy egészen régi karaktere. Első megjelenése 1941 novemberében volt. (A megalkotói bizonyos Mort Weisinger és George Papp voltak.)

Ennek ellenére nem túl ismert, és nem sok adaptáció volt a karakterével. Nem tudom emlékszel-e, a Justice League Unlimited rajzfilmsorozatban is szerepelt, úgy emlékszem az ottani verziója egy idősebb szőke szakállas úr volt. És úgy tudom, a karakter felbukkant abban a, hát "szuperhős szappanopera" Smallville sorozatban is, bár azt nem láttam.

Ez a sorozat amit említettem, 2012-es, a legújabb feldolgozása a karakternek, és azt hiszem talán az első ami kifejezetten róla szól.(ugye a fenti kettőben csak alkalmi és/vagy mellékszereplőként szerepelt.)

Szóval javaslom nézd meg, itt a Cool műsora (Port.hu) :

http://www.port.hu/pls/tv/tv.channel?i_ch=79