2020. január 6., hétfő

Troll 2.


Képtalálat a következőre: „"troll 2" poster blog”

Egy fiút a kísértet nagyapja fél évvel a halála után is azzal szekál, hogy torz alakváltó lények, a goblinok egy spéci tápszerrel etetik meg áldozataikat, akik így egy zölden ömlő-verejtékező ember-növény-hibrid kajává mutálódnak át nekik. Mikor a fiú kishitű családjával egy kisvárosba jönnek vakációzni, lassan leesik, hogy a helyi lakosok a goblinok, és egy gonosz boszorkányt szolgálva cserkészik be áldozataikat.

Képtalálat a következőre: „blogspot.com "troll 2"”
Minden idők egyik legrosszabb filmje, amire nem is értem, hogy nem bukkantam még rá eddig a Baaad Movies-csatorna válogatott boncalanyai között. Nem elég, hogy a címe is hazugság, hisz semmi köze az eredeti Troll c. filmhez 1986.-ból, minden mozzanat és futó életmegnyilvánulás benne mintha fejvesztett menekülésre szólítaná föl az embert. Sokat hallottam már erről a hírhedt horrorfilmről, és mielőtt 2020. moziidénye elkezdődik, tudni akartam, vajon tényleg akkora fekáliató-e, mint mondják. Mi lesz vajon a pontos reakcióm, miközben kínlódok tőle? :D 


Képtalálat a következőre: „blogspot.com "troll 2"”
Nos, hol röhögtem a nevetséges effekteken, és abnormális figurák tömkelegén, hol pedig untam, hogy a körülmények hatására sincs minimális IQ-emelkedés egyik résztvevő részéről sem. Nem elég, hogy egyetlen, az értelemmel futólag is flörtölő mondat sem hangzik el, a valódi emberszereplők elképesztő kreténségén felül is alig viselkednek homo sapiens-ként. Különösen igaz ez a kisfiú komolykodó mamájára, aki végig olyan fejjel néz, mint valami nevelőintézetis fegyőrnő, akinek minden vágya, hogy megverje a kölyköt. 

Képtalálat a következőre: „blogspot.com "troll 2"”
A zöld levessel vagy sütivel riogatós részek (pl. a "klasszikus" időlassítás közben szendvics-lepisilő jelenet), meg mikor egy gonosz lény bombanőnek kiadva magát "eteti be" a kanos tinisrácot, olyankor masszívan röhögtem. A tökéletesen agyrohadt dialógusokhoz hozzászokva is nehéz volt viszont tolerálnom a kiabáló/rikácsolós részeket, amikor a film mintha bevallaná, hogy igazából egy diliház díszlete akarna lenni, csak a készítők inkább trash-horror irányba kormányozták el. És a rémisztgető vége, ahol a mama mindennek ellenére történt elzöldesedését sejtetik, már tényleg csak a meggy volt a zöld tortahabon. 
 
Képtalálat a következőre: „"troll 2" poster blog”

Tudom, hogy jobban is kitérhettem volna konkrét jelenetekre, de őszintén: fölöslegesnek tartom. Most már tudom, hogy ha 1990. legjobb filmje a Nagymenők, akkor a Troll 2. a legrosszabb: tömény emberszerűtlen diliház, melyet azóta külön filmek is tanulmányoztak, hogy hogyan jöhetett létre a maga koponyaüres valójában. 




Képtalálat a következőre: „blogspot.com "eternal youth" batman tas”
Ha valaki rémisztő tálalást akar az ötletből, hogy pár aljadék ártatlan embereket növényszerű hibriddé változtat át kémiai úton, azoknak javaslom az Eternal Youth c. epizódot Batman: The animated series-ből. Na AZ valóban horroriszikus!   

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

A Baaad Movies csinált róla videót. Én onnan ismerem a filmet!

Angelus írta...

SZSZFilm, nagyon szépen megköszönöm, hogy szóltál erről! Nagyon sok kritikavideójukat megnéztem Youtube-on, bár nem követtem végig szisztematikusan mindegyik évadot külön. Kíváncsi leszek, hogy nekik mi mindent sikerült kihozniuk az "élményből", amit ez a film nyújtani képes a megtekintői számára.

Névtelen írta...

Próbáld indavidón ott is vannak kritikáik.