A Mariana-árok mélyén beszakad egy nyersanyagok után kutató állomás egyik részlege. A legénység túlnyomórészt meghal, a megmaradtak pedig gyalog kísérlik meg az átjutást egy másik bázisra, ahol ép mentőkapszulákkal kijuthatnak a felszínre. Közben kiderül, hogy a létesítmény mélyfúrásai egy ismeretlen, gyilkos fajt szabadítottak ki...
- a faarcú, néha tinilányára gondoló kapitány,
- a film 3/4-ét végigjajgató zöldfülű, Emily,
- vagy az ügyeletes poénzsák, Paul.
Példaként az Élet c. űrhorror se volt sokkal "színesebb" vagy elmésebb szörnyes sci-fi ettől. De ott a lény jelentette veszély sokkal megfoghatóbb volt, és valódi sokkhatást generált, ha megölt valakit. Itt még a halálok is olyan ügyetlenül vannak megrendezve, hogy a következő jelenetre már el is felejtjük, hogy megtörténtek. Dereng az elejéről, hogy a komplexum beömlését egy ponton ugyanolyan ész nélküli, rajzfilmszerű kamerarángással ábrázolták, mint amilyet az első Fűrészben láttam, a vadidegen csapdába rekedtek kinyiffanásakor.
Egy zavaros környezetvédő üzenetre felépített roncs az Árok: ne rombold és sajtold ki az anyaföldet, mert lehet, hogy ilyen ronda izék törnek elő a bőre alól! De ettől se drámaibb, se feszültebb, és főként jellegzetesebb nem lesz, csak ezerszer látott túlélőhorror-klisék egyvelege. William Eubank rendezőként és Kristen Stewart színésznőként egyelőre tovább kell fúrjon, ha a szakma aranykönyvébe be akarják vésni a nevüket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése