Mi a f***, Blumhouse? M-mégis mi a veszett franc volt
ez? Ne-ne-nem: magyarázzátok meg nekem, őszintén! Jason Blum ezt viccből pénzelte?
Író-rendező Sophia Takal komolyan gondolta kijelentését a projekt-ről, hogy: ”Politics before plot”?
Az úgymond "woke–felfogás" szerint tényleg csak pipogya segédek vagy
gonosz elnyomók lehetnek a „gonosz férfiak”, akiket a csupa női hőskar a
puszta nemiségével dialamaskodva kell, hogy sárba döngöljön?
A Hawthorne Fősuliban beköszönt a karácsonyi szünet,
készülőben a buli. Közben egy ismeretlen gyilkos diáklányokat kezd
célba venni, ám azok egy kis csoportja, a kissé magának való Riley-val az élen próbálnak
összetartani. Kiderül, hogy a gyilkos természetfeletti kreáció, amit egy kirúgatás
szélén álló, rosszhírű tanár, +
annak csuklyás fiúszektája tart életben…
Szinte az utolsó pillanatban csúszott be: az egyik leghitványabb
horror-remake, ami valaha is elém került! Egy évtizedekkel ezelőtti művet újra újráztak Sikoly-klón alibiköntösben, csak azért, hogy aztán telenyugtatózzák azt hamis emancipációs üzengetésekkel. Mégha figyelmen kívül hagyjuk a csontos,
bődületblőd sztorit, annak propaganda-szócső szereplőit és a nagyanyáinkat untató ijesztgetési technikákat… akkor is az év egyik nagy bélsárdarabját kaptuk
meg a Fekete Karácsony személyében!
Valósággal vibrál a filmből ez a már vallásos bűnráolvasás,
ami egyre gyakrabban lelhető föl nagynevű szériák folytatásaiban. Nem véletlen, hogy egyetlen összetevő sem volna nem-zavarba-ejtő egy jobb, őszintébb produkcióban: éppúgy csak az agresszív,
egyoldalú politikai reklám okán van itt minden odaszerkesztve, mint a Banks-féle
Charlie (k)angyal(ázat)ai-ban. Hiába más zsáner: ugyanaz a felszínes, sivár, ellentétszító beállítás a nemek közt, és egyszerűen nem értem, minek erőltetik ezt.
Mindkét esetben egy igen sarkított világképű madam a rendező és a mérvadó
forgatókönyvíró, majd a negatív fogadtatás büszke mentegetője is.
Sem a kontár vágás, sem a mondvacsinált narratíva nem tartja össze a történéseket. Megutálja magát az ember, annyira esélyünk sincs rá, hogy érdekeljen minket a gyilkos rejtélye, vagy a kirakatszereplők sorsa. Teljesen hiányzik a jó horror lélektani ütőereje, mert nem generál félelemérzetet úgyszólván semmi – még az utolsó mentsvár, a vér sem jöhet szóba. Csak folyton ez a nyílt ujjal mutogatás zajlik, női önbizalomnövelő szónoklatok formájában az ál-karakterek szájából, majd a szekta ceremóniáskodásából az utolsó harmadidőben.
Ha férfinak születtél, kotorék vagy, ha meg nem vagy küzdő szellemű
nő, akkor meg hullajelölt. Ennyi: ez árad töményen az egészből - mármint az unalom tengerén kívül.
Ha valaki feljelentené Sophia Takal-t hűtlen
büdzséhasználat vagy propagandatermék közforgalomba bocsátása miatt, akkor felőlem Elizabeth Banks cellatársa
lehetne a Fekete Karácsonyért. Bűnjellel felérő csinálmány: otromba, igazolhatatlanul üres és trehány, idegileg úgy, mint erkölcsileg taszító redva. Akinek van esze, bele se néz, akinek meg lelkiismerete, az nem
ajánlja!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése