A stáblista utáni jelenet Unikronról bizonyítja a legékesebben: amíg a Transformers márkanév profitál, addig Michael Bay és a Paramount mindig ugyanazt a hangos agyrohadást fogják a torkunkon lenyomni "popcorn-flick" címszó alatt. Pénz beszél, kutya (azaz kritikus) ugat. Nyilván szintén csak a pénz miatt lehet olyasvalaki, mint Sir Anthony Hopkins főszereplő az év egyik predesztináltan legnagyobb bélsarában - amelyről bevallása szerint ő sem értette, miről akar szólni.
Pont ezért én sem fogom venni a fáradtságot, hogy előkotorjam az 1 perc után elfeledhető ál-karakterek neveit!
Szóval: Mark Wahlberg a bűnözővé nyilvánított Transformereket mentegeti a romba dőlt chicago-i negyedben, ahol egy 14 éves kislány ugyanezen erőlködik. Az angol lord Anthony Hopkins azonban elhozatja onnét őt és a Merlin-sarj professzornőt játszó Laura Haddockot. A Transformer-Anyabolygó, Cybertron a Földre jön elpusztítani a világot, miután megtalálták majd a közös transzformer-emberi-történelem két ereklyéjét: egy alakváltó medált és a legendás Merlin pálcáját.
Szóval: Mark Wahlberg a bűnözővé nyilvánított Transformereket mentegeti a romba dőlt chicago-i negyedben, ahol egy 14 éves kislány ugyanezen erőlködik. Az angol lord Anthony Hopkins azonban elhozatja onnét őt és a Merlin-sarj professzornőt játszó Laura Haddockot. A Transformer-Anyabolygó, Cybertron a Földre jön elpusztítani a világot, miután megtalálták majd a közös transzformer-emberi-történelem két ereklyéjét: egy alakváltó medált és a legendás Merlin pálcáját.
Az utolsó lovag a lehető legőszintébb kinyilatkoztatása, hogy egy film teljesen random összehányt elemekből is állhat, ha reklámnevek sokasága díszíti a posztert. Pontosan az a valós történet nélküli effektfesztivál, mint az összes eddigi Transformers-film - kivéve talán annyit, hogy most kevésbé mutogatják a női szereplőket. Lord Hopkins épp az oxfordi professzor végzettségéről tart listafelolvasást, mikor a kamera direkt a szupermodell-testű nő cicijét mutogatja. Ez az a színvonal, amit egy 14 éves, kanos kölyök rendezne házifeladatként a filmművészeti suliban.
Bay és 4 bértollnoka - köztük Akiva "Batman & Robin" Goldsman - gránitvastag pofabőrrel zúdítja ránk ugyanazt a zagyvasághalmot, amivel az előző részek is próbálták kiszúrni a szemünket. Mert ez a világtörténelembe nőtt badarság, hogy a Transzformerek már a camelot-i lovagokat - köztük az alkoholista kuruzsló Merlint -, teljesen súlytalan és logikátlan. Nemkülönben Hopkins hosszas expozéja a titkos szervezetről, amely a világvégéről tudta az igazat, olyan tagokkal, mint Newton, Einstein vagy a profnő faterja (Lara Croft-lenyúlás).
Mindez csak tetetés, hogy elfedjék a tartalom ordító ürességét: a céltalan, primitív CG-káoszt, ahol régi-új rasszista sztereotípiák futkosnak ide-oda, kiknél
Mindez csak tetetés, hogy elfedjék a tartalom ordító ürességét: a céltalan, primitív CG-káoszt, ahol régi-új rasszista sztereotípiák futkosnak ide-oda, kiknél
- szerethetőség nuku,
- személyiségjegy nuku,
- következtető-készség nuku,
- normális szöveg dettó nuku.
Hangzatos zagyvaságok és szexista aranyköpések röpködnek a robbanások tűzcsóváival és a törmelékkel. Egymás mellett beszélnek el állandóan, sokszor még a saját állításaikra is rácáfolva (pl. mikor Wahlberg azt próbálja kinyögni, hogy ő mindennek a feltalálója). Mintha a jó Isten összezavarta volna a nyelvértésüket, mint egykor a bábeli toronynál.
Vívmány, hogy Optimus Prime-ot minden addigitól mostohább szerepkörbe döngöli a szkript. Nemcsak kevesebbet szerepel, mint a 2014-es Godzilla címszörnye, nemcsak, mert a legósdibb HASBRO-játékkiadásában több egyéniség szorult (ismét), hanem mert most ő a rosszfiú. Egy mecha-boszorka, aki állítása szerint a teremtője, agymossa azzal a húgyagyú mesével, hogy a Föld maga Unikron, és el kell pusztítani Cybertron feltámadásáért. Nem beszélve arról, hogy a boszi Megatron cinkosa. Wahlberg néhány kérlelő nyögése elég, hogy a fővezér magához térjen, és persze megint nem ússzuk meg a csöpögős szónoklatát az emberiség értékeiről.
A többi robotszereplő maradt az az irritáló elmebaj, amik eddig is voltak. Űrdongó és az álcák a megszokott CG-pompájukban bohóckodhatnak,
élükön egy új transzformerrel, aki Hopkins lordjának a komornyikja! Az inas-transzformer a film abszolút mélypontja: szüntelen pofázása Chris Tuckert siratja vissza az emberrel, és állandóan rá akarja vetni magát Wahlbergre... pedig a történet szerint pont ez a férfi a megjövendölt utolsó lovag. Igen. Így írták meg. Nem Optimus, nem is egy másik transzformer, hanem Wahlberg figurája. És hogy ezt kellően szemléltessék, egy jelenetben a kardjával felfogja egy transzformer támadását.
Még röviden Megatron új csapatáról. Az amerikai haderők lepaktálnak vele, ő pedig hangosan felmondja, mely csodabogarakat akarja a csapatába verbuválni, mint Viola Davis az Öngyilkos
Osztag elején. Ők - mint minden mellékszereplő, ember és robot is -, előbb csak úgy felbukkannak, majd eltűnnek, ahogy épp az íróknak kedve tartja. Befejezésről ne is álmodjunk, a post-credit jelenet pedig újfent értésünkre adja: amíg a film jól reklámozható neveket mantrázik, addig
Mi, magyarok 2-300.000 Ft kiadását egy laptop-ra jobban átgondoljuk, mint ahogy 2-300 millióval dobálóznak Hollywood stúdiói, mikor egy ilyen úgymond "látványmozit" összeraknak. Bay maradt az a hulladékgyáros, aki az ezredforduló óta, sőt: eljutott arra a szintre, hogy már a korábbi Transzformers-rendezéseiből is lopkod. Ezt az embert vagyonelkobzással kellene sújtani azonfelül, hogy örökre eltiltják a filmes szakmától.
Az utolsó lovag remélhetőleg az utolsó bivalyszar, amit a Bayformers az arcunkba pottyantott.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése