Kh-kh-khm...:
THE WHORE MOTHER
TO ALL THOSE STUDIOPEOPLE,
WHO TURN EVERY MOVIE ICON
INTO A SOULLESS, CASHSUCKING
CINEMATIC UNIVERSE
!!!
Csömöröm van ettől az univerzumépítős divattól, mely a Marvel példáján immár a klasszikus horror szörnyeit sem kíméli! Ez és egy másik gusztustalan tendencia, a remake-mánia vezettek közösen A múmia legújabb változatához, melyet látva mi magunk döfnénk az ékköves tőrt az Universal író-producer-csapatába. Rég meredhettünk ennyire lélektelen, barmolt, bájsteril kalandfilmre a mozikban, tele olyan málé ökörségekkel, amik mellett a 4. Indy Jones atombiztos hűtője hihetőnek látszik.
Russel Crowe és Tom Cruise erejük felett égetik magukat a kapott antiszerepeikkel, egy se-füle-se-farka szörnyuniverzum alapkőletételében. Crowe alakítja az immár univerzális tudóssá kinevezett Dr. Henry Jekyllt, aki a film elején beszambázik embereivel egy új régészeti lelet helyszínére, majd a félidőnél fennkölten prédikál a főhősnek, micsoda sötét erők kereszttüzében áll a világ.
"Főhős" alatt egyébként egy hol faviccelő, hol nyivákoló Cruise-t kell értenünk, akit Nick Mortonnak hívnak és panaszláda pajtásával félcédulás kincsvadászok. A filmből se derül ki több róluk: egyikük egy rovarcsípéstől félzombivá, majd kísértetté válik, Cruise pedig egy pár ezer éves, szadi hercegnő protezsáltja/ megátkozottja/ áldozatjelöltje lesz.
"Főhős" alatt egyébként egy hol faviccelő, hol nyivákoló Cruise-t kell értenünk, akit Nick Mortonnak hívnak és panaszláda pajtásával félcédulás kincsvadászok. A filmből se derül ki több róluk: egyikük egy rovarcsípéstől félzombivá, majd kísértetté válik, Cruise pedig egy pár ezer éves, szadi hercegnő protezsáltja/ megátkozottja/ áldozatjelöltje lesz.
Még némi kis szerelmi háromszög-bűz árad abból, ahogy Sophia Boutella Ahmanet-je nyomul a pubertás kisfiúként ijedező Cruise-ra, miközben
Annabelle Wallis Jenni(fer)je, a másik női főalak próbálja elráncigálni tőle. Hiába keni rá Wallis-ra a szkript, hogy Jekyll-nek dolgozó egyiptológus, vagy dicsekszik vele Cruise a belépőjénél, hogy ágyba vitte őt: éppoly színtelen-szagtalan kit-érdekel?!-töltelékfigura, mint mindenki más ebben a filmben.
Egyetlen valós funkciója, hogy a vége felé Jenny meghaljon, amiért Morton végül csak rááll Ahnamet tervére, hogy a férfi Széth isten porhüvelye legyen, élet és halál potenciális ura... ja! És az épülő "Dark Universe" szuperhőse.
Annabelle Wallis Jenni(fer)je, a másik női főalak próbálja elráncigálni tőle. Hiába keni rá Wallis-ra a szkript, hogy Jekyll-nek dolgozó egyiptológus, vagy dicsekszik vele Cruise a belépőjénél, hogy ágyba vitte őt: éppoly színtelen-szagtalan kit-érdekel?!-töltelékfigura, mint mindenki más ebben a filmben.
Egyetlen valós funkciója, hogy a vége felé Jenny meghaljon, amiért Morton végül csak rááll Ahnamet tervére, hogy a férfi Széth isten porhüvelye legyen, élet és halál potenciális ura... ja! És az épülő "Dark Universe" szuperhőse.
Persze, olyan értelemficamos látványosságok sem maradhatnak el, mint:
- repülőre támadó madárraj,
- elváltozik páraknak a szeme,
- csókkal elporlasztott balfácánok,
- pihent agyú víziók,
- személyiségzavaros rohamok;
- élőholtak,
- meztelen idomok,
- gyerekgyilkosság,
stb.
Bár én még a legnépszerűbb 1999-es feldolgozást se tartom komolyan vehetőnek, utóda mellett felmérve az egy kész mesterműnek tűnik. A 2017-es The Mummy alibiprodukció: minden porcikájából hörögve ordít, hogy nem volt világos elképzelés vagy igazi elhivatottság mögötte, csupán ez a minden jó érzésű embert hányingerrel eltöltő sajtolási vágy. Trendinek számít a mozis univerzum kiépítése több moziikonból, mert garantált bevételforrás a célközönségnek. Ugye? Még akkor is, ha nincs a filmnek identitása, a sztorinak értelme, az effekteknek stílusa, a szereplőknek pedig józan esze és valódi személyisége.
A múmia 2017-es újráját 1/5-ös átokkal küldöm vissza szarkofágjába, ott, a nostalgiawood-i hulladéktelepnél.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése