2017. július 27., csütörtök

Körök

Nem sok mondanivalóm van a Körökről. Kismillió ehhez hasonló jelentéktelen, semmi mozgókép-hullát volt már szerencsém megtekinteni. Egyetlen filmes kritériumban sem hozza a minimumot, 1 árva percében pont annyi izgalmat ad, mint egészében véve, és úgy am block: nézhetetlenül üres, tömény, végtelenbe nyúló unalomvölgy ez az úgymond "horror-folytatás". 


Sokszor gazdát cserélt a gyilkos videó, amit ha megnézel, 7 nap múlva egy démon-kislány átka elpusztít téged. Most egy Julia nevű hölgy távol tanuló pasija, Holt a soros. A rendszeres üzik elmaradnak, ezért Julia kiszagolja, hogy egy tanár vezette suliminiszekta a rejtélyes videót buzerálja, és ebbe sodródott bele Holt is. Julia végignézi a felvétel másolatát, hogy átruházza magára az átkot, ám ő felfedez benne valamit, amit ezidáig senki se szúrt ki.



2017 egyik pöcegödre a Körök, ezt nem is akarom szépíteni! Hermetikusan van elzárva belőle minden feszültség, légkör, ütem, ingerhatás. Életerőt szív el az embertől, annyira érdektelen bármi, ami a cselekmény 2 órája alatt történik!

Az idióta sablonrejtély, a fantáziát hírből sem ismerő ijesztgetések és utalások (főleg a 7-es számról), de még maga Samara se tudja megmenteni ezt a maszlagot. Nem féltem tőle, hanem fárasztott, hogy már megint attól kéne megrémülnöm, hogy ő most természetfeletti. Őszintén: ha egy ilyen felvétel létezne, piszkosul hamar előkerülne valami alantasabb delikvens, aki felrakná a világhálóra, tömeghalált okozva ezzel. Ez volna a logikus következmény, amit a széria soha nem ismer be.



Tűket szurkálhatunk a film se füle se farka leírásába, ami potyára hiteget vele, hogy a kútba hajított kísértetlány sztorija most talán véget ér. Van ugyanis egy film a filmben, amit állítólag pont ez a jellegtelen csaj, Julia szúr ki elsőként. Sőt: a szellem kegye folytán látomásai beépülnek a felvételbe, és e nyomokat követve jut el a néhai kislány rokonaihoz.

Julia a legnagyobb jóindulattal is ugyanolyan nulla jellemvonású senki, mint mindenki más a filmben, így aztán baromira nem izgatott, mikor kiderül, hogy ő már Samara sokadik "küldönce", akinek a lány földi maradványait majd el kell pusztítani.


Okos nőnek kellene látnunk őt, aki magától rájön a dolgokra, de ennek épp az ellenkezője jön le nekem. Holttal közösen már meg tudja állapítani, hogy egy üres sírból biztos elvitték a hullát. Előkerülésekor a pasinak kell bevallania, miért nem küldött több üzenetet: hogy "megóvja őt ettől az egésztől". Arra meg te se gondoltál, haver, hogy a nőd aggódni fog, és pont ezért kutat föl téged meg a bajos ügyeidet?

De a prímet Samara világtalan apjának ámokfutása viszi a végén! A forgatókönyvírók a szájába adnak minden "csavarnak" szánt baromságot, ami taccsra teszi a logika maradványait is. Leesett az állam, mennyire pofátlanul majmolják itt a múlt év egyik sikerhorrorját, a Vaksötétet: erőszakos vak vénember vs. bajt kereső fiatal csajszi, a zárt házban bújócskázva. Bajt kereső fiatal csajszi wins. 


A zárás pedig emlékezteti rá a bealudt nézőt, hogy még egy, a halálon túli Semmibe süllyedt franchise-t sem ereszt el Hollywood, amíg pénzt szagol körülötte. Holott épp a plakátján lévő szlogentől ("A Gonosz újjászületik") áll a lehető legmesszebb ez a minden kreatív energiát nélkülöző filmhulla. 


Csak azért nem kap tőlem a Körök 0/5-öt, mert olyat 1-től-5-ös skálán bajosan lehetne adni.






Nincsenek megjegyzések: