Derek
Kolstad, a John Wick-trilógia írójának újabb hasonló sablonműve a Nobody,
és ezt Iya Naishuller rendezése nem is igen próbálja letagadni. Egyesek szerint
épp ettől, a megtámadott átlagpolgár spontán bosszúhadjáratától, annak is
főleg brutális képeitől oly szórakoztató ez a film. Én nem tartozom közéjük:
lerágott csont sztori tükörsima felülettel és előadással, sovány szereplőkkel
és még soványabb dialógusokkal,
és az egész végül olyan semmitmondóan fut ki,
hogy nehéz nem pazarlásnak érezni a rászánt másfél órát. Még azt se nagyon tudom mondani rá, hogy "folytatásszagú" lenne: utalgatnak rá a végén, de a fantáziát nyomokban se látom hozzá.
A kétgyerekes házas Hutch Mansell gépiesen kiszámítható életet
él. Egy éjjel betörnek hozzájuk, de ő hagyja a tetteseket meglépni, és ezért
ismerősei – köztük tulajdon fia – gyáva alaknak nézik. Ezért, mikor kislánya
kedvenc karkötője is eltűnt, lenyomozza betörőit, akik egy beteg kisbaba
szegényen élő szüleinek bizonyulnak.
Hutch egykor a kormány bérgyilkosa volt,
és máig visszavonultan élt, de ez az eset most úgy felhúzza, hogy egy nőt
molesztáló huligánbandán tölti ki frusztrációját. És mivel egyikük a város legnagyobb orosz gengszterének a hülye öcsikéje volt, hősünknek szabályos magánháborúba kell
kezdenie, hogy megvédje családját.
Ez a kis thriller igazából egy nem túl fantáziadús
vágyálomkép: a hétköznapi családos férfi, a látszólag teljesen jelentéktelen
életű „senki” megelégeli a szart maga körül, és a szemetek, a mocskok ellen
felveszi a kesztyűt – no meg persze a régi véres társait és fegyverarzenálját. Ez az egyetlen eladási pontja a filmnek, amivel hódítani
próbál.
- Még akkor is, ha ezek a mocskok fegyverrel a pracliban is olyan pipogyák és szerencsétlenek is, hogy inkább szánalmat, mintsem haragot keltőek.
- Még azzal együtt is, hogy a "senkink" nemezise, Julian Kuznyecov, a tipikus gonosz ruszki sztereotípiája egy nulla kaliberű, „senki alatti” senki.
- Még úgy is, hogy a család, akiket minden magyarázat nélkül óvogat, a hosszas döcögő bemutatásuk ellenére sem többek cselekményszerszámoknál, akikre motivációként lehet hivatkozni.
- Még úgy is, hogy a félúton bedobott műfajváltás családi drámából thriller-be megalapozatlan és épp ezért csalásnak érezzük, amit utólag persze buzgón kozmetikáznak a főhős „revizori” múltját ecsetelve.
És ezzel azt hiszem, minden lényegesebbet elmondtam róla; ennyi a Senki. Néhány helyen tényleg figyelemfelkeltő a véres ütleg és maga az alapszitu, de filmként inkább sovány, mint őszinte, és sokkal inkább banális Equalizer-klón, mintsem energizáló akcióthriller.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése