Nem ítélkezem (ezúttal) arról, hogy máig a Saw, a Maze Runner és hasonszőrű társaik bűvöletében élnek a
horrorkedvelők. De hadd kérdezzek valamit őszintén: ha van egy horror,
· mely alapsémájától záróképéig 1 eredeti ötlettel nem szolgál (Már a cím effektjét is például megtaláljuk az Inception egyik poszterén);
· melynek szereplői idegelő, 1 vonásos sztereotípiák, akiket mintha nyűg lenne a rendezőnek személyiséggel ellátnia;
· aminek mindegyik karaktere banális
szövegű félnótás - főleg mivel sose látott-hallott idegenek kezébe adják biztonságukat,
csak mert 10.000 $-t lobogtattak meg nekik;
· ahol egy, a fizika
törvényeire tojó, abszurd csodaszobarendszerből (ráadásul egy irodaház kellős közepén!)
próbálnak kijutni;
· amely még az épeszű forgatókönyv
luxusáig se jut el, nemhogy "fifikás logikai játékokig";
· ahol a magyarázat
minderre egy ezredik „titkos gazdag társaság” kifinomult szórakozásigénye;
· és ami ügyetlen, de cinikus pofátlansággal siet egy folytatást meglobogtatni nekünk…
… akkor mitől is kéne nekem az élet-halál rettegés
érzését átélnem?
A legnagyobb sértés az Végzetes útvesztőben,
hogy meg sem erőlteti magát hihetőség terén, mégis úgy állítja be magát, mintha predesztináltan az új horror-sikersorozat alapköve, az új Kocka lenne. Ez az önhitt nemtörődömség árad a nagyzoló, de nevetséges háttérsztoriból a csapda titkos építtetőivel, ahogy abból is, milyen hitványul vannak megírva a szereplők.
A két nőkaraktert, az ex-katonának bebeszélt Amandát és
a félénk agytröszt Zoey-t kivéve még a nevüket se bírtam megjegyezni, annyira üresek.
Van a csoportban egy szemüveges videójáték-stréber,
akinek be nem áll a lepcses szája, valahányszor arról áriázik, milyen tapasztalt
reality-gamer ő, és hogy most ez meg az történik amazért meg emezért.
Kacsintottam Istennek, hogy már a 2. csapdánál kiesett, mikor a jég beszakadt alatta.
Meg kell mondjam, egyáltalán nem vagyok lenyűgözve maguktól a csapdáktól, illetve azok megoldásaitól. Nem voltak érdekesek vagy kreatívok! Az első csapda váratlansága, az, hogy már az iroda is egy álcázott halálzóna, talán még rejtett volna izgalmat, de ezt a szereplők reagálása rá kiölte a jelenetből. Egyszerűen a tervezése a csapdaszobáknak nem hihető; csak fogtak egy-egy mutatós látványelemet, és köré építettek egy-egy dekorációt. Pl.:
- extraerős vöröslámpák lángszóróval kiegészítve,
- vagy a havas erdő a házikóval, meg egy láthatatlan fallal.
Maguk a feladványok - ha ritkán be is feszítik az agyizmainkat -, cseppet sem szellemesek vagy
inspirálók. És erre szükség volna, hogy a megoldásuk révén nőjön a szemünkben egy-egy áldozatjelölt, vagy a mi képzeletünket jobban megragadja a "nagyobb", átfogó történet, ami okán ez az egész lidércnyomás történik.
Jim Carrey Rébusza szórakoztatóbb talányokat fundált ki az ittenieknél…!
Jim Carrey Rébusza szórakoztatóbb talányokat fundált ki az ittenieknél…!
Őszintén nem tudom, mit hozhatnék föl pozitívumként az Escape Room-ra: már alapfelállásában hamis, mesterkélt, élettelenül megjátszott, beállítás-szagú stúdió-gyártmány, ballasztként eldobható résztvevőkkel. Mintha tényleg egy Discovery reality-show-ból vettek volna egy részt, hogy kipingálják a legújabb divatfranchise "pilot" ("kísérleti nyitó-") epizódjának. Számomra ez már - szójátékkal élve: - lenéző a nézőkre nézve.
A Végzetes útvesztőt 1/5-re értékelem.
Ahogy John Kramer mondaná: "Játék vége."
Ahogy John Kramer mondaná: "Játék vége."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése