1 éve, hogy Bryan Mills Párizsban megmentette lányát az albán szexmaffiától. Az általa megölt férfiak temetésén a bandafőnök apja, Murad bosszút esküszik, és Isztambuli nyaralásukon foglyul ejti Bryant volt feleségévelt, Lenore-val. Kimnek így egyedül kell megkeresnie az apját, mielőtt az albán gengszterek mindhármukat elpusztítanák.
Három pozitívumot határozottan az Elrabolva 2. javára lehet írni:
- Liam Neeson továbbra is príma keménykötésű akcióhős.
- A visszatérő szereplőknek sikerült visszarázódnia a régi karaktereikbe
- Talán 2-3 akciójelenet tisztesen volt megrendezve.
Ezeket leszámítva egy rozoga, elődjét önállótlanul másoló és kifejezetten bugyuta romhalmaz lett a 2008-as mű folytatása. Én személy szerint már az eredeti Taken-nel sem voltam elégedett: az atmoszférája és a bűn mocskának képei engem is megfogtak, de úgy éreztem, túl keveset mond el a témájáról, és a főhős sem annyira nyomozó, mint inkább a korigénynek megfelelővé farigcsált Rambo-ként viselkedett. Megkülönböztethetetlenek voltak a negatív figurák, akik természetesen szláv akcentussal beszélik - ha beszélik - az angolt.
Nos, nemcsak a szereplők mindkét oldalon, de a régi írópáros sem tanult a hibáiból. Luc Besson és Robert Mark Kamen bizonyára maguk is elhitték, hogy egy 2. részhez elég lesz az alapfelálláson egyet variálni, és a siker garantált. Itt nem Bryan keresi és menti meg Kimet, hanem Kim keresi meg Bryant, és ő menti meg mindhármukat. A trailer mindent "lelőtt", ami egyáltalán említésre méltó! Most nincs korrupció, rabszolgaság, se kusza bűnhálózat: egy mezei bűnbanda üldöz 3 embert, akik maguk is fájóan kétdimenziósak. Kim továbbra is egy sipítozó hisztérika, beszélgetései az apjával pedig konkrétan a latin telenovellákat idézik.
Rade Serbedziját nem először látom kelet-európai rosszfiút alakítani, de ez a sztereotípia már a könyökömön jön ki. Annyi mindent lehetett volna kezdeni az öltettel, hogy Mills hány gyilkost legyilkolva kapta vissza lányát! Lehetett volna Mills ellenfele olyasvalaki, aki hozzá hasonlóan fel tudja precízen mérni a prédája tulajdonságait és képességeit. Kihangsúlyozhatták volna, hogy Kimet megint drogos kurvává téve akarják eladni, és ő szembesül régi rettegésével. Kritikával illethették volna az évtizedes akciófilm-hagyományt, miszerint a jófiúk western-szerűen öldöshetnek, ha szeretteiket brutalitás éri.
De ehelyett egy sima, vendettáért lihegő muszlim Mikulást gyártottak belőle, akinek fogalma sincs célpontja leleményességéről. Bizonyíték erre, mikor őrizetlenül hagyja Mills-t, s az láncait kioldva kereket old. Az egyetlen okos pillanat kettejük között a végén volt, mikor Bryan a fegyverét odaadva próbára teszi Muradot. Végre úgy tűnik, mintha 1 szereplő csak felfogja a 2 eset következményeit a jövőre nézve. "Azt akarod, felejtsem el, hogy megölted a fiam?" "Nem. Csak élj együtt vele. Ahogy az elrabolt lányok családjai." Amit persze javíthatatlan akciófilmes európai főgonoszhoz illően nem tesz meg.
- Hogy lehet az, hogy a rablógyilkosok szó nélkül hagyják Mills-nek, hogy felhívja Kimet az orruk előtt?
- Hogy lehet apró robbanásokkal meghatározni, hogy hol van valaki?
- A török rendőrségnek hogy nem tűnik föl, hogy egy bikinis nő gránátokkal dobálózik?
- Hogy nem riasztják őket hamarabb a hotelhez, miután az albánok megöltek valakit a személyzetből?
- Hogy tud a vezetésvizsgán többször bukott csaj sérülés nélkül száguldozni, míg a Nagykövetségre be nem kracholnak?
- Hogy intézte el Bryan barátja, hogy nem lőjék le őket őt és Kimet a követség udvarán?
- Mi az istenért hagyta Murad Lenore-t a földön heverni, mikor Mills már a sarkában volt?
- Ha felvágták Lenore nyaki ereit, hogy elvérezzen, Mills miért nem látta el megfelelően a sérülést?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése