Valahogy éreztem, hogy a
rendezői debütálása lehet ez valakinek, még mielőtt bármit is olvastam volna
róla a premisszáján kívül. A kaliforniai Cameron Van Hoy-nak még meg kell majd találnia a saját hangját, mert a Flinch-csel eredetit vagy maradandót biztos hogy nem adott a nagyérdeműnek. Baromi feledhető és érdektelen gyakorlómunka, melynek vázlatos szereplői sehogy sem bírják el a rájuk testált fordulatokat.
Joey Doyle a maffia
bérgyilkosa, akárcsak a lesittelt apja volt régen. A környéken laknak fontoskodó
anyjával, Gloriával, és szereti a retro filmeket. Legújabb célpontjának
asszisztense, Mia szemtanúja lesz a gyilkosságnak, de Joey – a szakma logikája
és anyja tiltakozása ellenére – nem likvidálja a kiscsajt, csak foglyul ejti.
Mia persze minden gesztusban a szökés esélyét lesi, de mintha ő sem csak egyszerű
kívülálló lenne...
Mert eddig nem volt szerelmes??
Valahogy sikerült egy
töményen „sose bízz senkiben!”-légkört árasztó thriller-ben gyermeteggé tenni a
románc-szálat. Tömérdek kozmetika kéne, hogy egy ennyire kényszerű helyzetben hihetően jöjjön létre, ha nem is vonzalom, de bizalom gyilkos és foglya között. Mint vizet sajtolni a kavicsból: Daniel Zovatto és Tilda Cobham-Hervey között legfeljebb szimpátia jön létre, azt még el tudtam hinni. Viszont Joey és Mia első randija a házban már-már horrorparódiába illik: ahogy Gloria a fiát
csinosítgatja, vagy kölcsönadja a régi ruháját a mosolygó lánynak. Még a legvégén sem érezni, hogy itt fájdalmas kötelék lenne, ami a választott életútjaik ellenére is tapintható maradna.
És ott a zsarus csavar.
Gyerekek, az a csavar…! Szóval Joey minkét szülőnek elmondja: Mia nem rettent meg a
pisztolycsőtől, majd láttuk, hogy van két bizalmasa, de mindkettő golyót kap. Ezzel vezetik elő, hogy a nő végig beépült rendőr volt. Mr. Van Hoy: ez így csalás, sőt
az utólag betett flashback-től csak még inkább az! Felteszem akkor okos színjátéknak
kéne betudnom, hogy Mia folyton prűd képet vágott rabtartói előtt,
de egyszerűen: annyira véknyak és satnyák az ok-okozatok itt, hogy egy ilyen flegma hozzátoldás
csak végképp darabokra töri az egészet.
Maréknyi biztató része és a film
noir-os hangulata miatt adok egy kettest a Flinch-re. Suta,
hamiskás történetszövése nem tud mit kezdeni a sematikus figurákkal, akik távoliak és idegenesek maradnak nekünk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése