Oroszlánrészt Ryan Reynolds érdeme, hogy az első Deadpool 2 éve akként a puhítatlan, okos humorú akcióvígjátékként valósult meg, ami lett.
Egy profi sorozatgyilkosból csinált kedvelhető bolondot, aki szóban és tettben se fél szétalázni semmit, akár saját, akár a mi világunkból. A film 4. falat (a vásznat) áttörő popkultúr fricskái működtek, mert olvashatók voltak úgy is, hogy Deadpool csak magát szórakoztatva visz színt a napjaiba.
Frenetikus marketingkampány nyugtatott meg afelől, hogy Reynolds ugyanilyen friss, kompromisszummentes folytatást fog kiverekedni producerként. Minden hírmorzsa, majd a (mind nagyobb arányban tényleg a filmről szóló) trailer-ek és plakátok jelezték, hogy a franchise továbbra sem kér a divatkliséikből - vagy legalábbis nem készakarva.
Egy profi sorozatgyilkosból csinált kedvelhető bolondot, aki szóban és tettben se fél szétalázni semmit, akár saját, akár a mi világunkból. A film 4. falat (a vásznat) áttörő popkultúr fricskái működtek, mert olvashatók voltak úgy is, hogy Deadpool csak magát szórakoztatva visz színt a napjaiba.
Frenetikus marketingkampány nyugtatott meg afelől, hogy Reynolds ugyanilyen friss, kompromisszummentes folytatást fog kiverekedni producerként. Minden hírmorzsa, majd a (mind nagyobb arányban tényleg a filmről szóló) trailer-ek és plakátok jelezték, hogy a franchise továbbra sem kér a divatkliséikből - vagy legalábbis nem készakarva.
Deadpool, civilben Wade Wilson "foglalkozása", hogy véreskezű bűnözőket hentel le a világban. Ám néhányuk egy éjjel rátalálnak, s egyikük végez Vanessával, Wade kedvesével. Az összetört Wade nem tudja, mihez kezdjen: szuperereje miatt nem tud meghalni, szuperhősnek meg túl amorális alkat.
Ám mikor összeakad egy Russel nevű tűzcsiholó mutánssal, elhatározza, hogy megvédi az őt üldöző időutazó zsoldostól, Kábeltől.
Ám mikor összeakad egy Russel nevű tűzcsiholó mutánssal, elhatározza, hogy megvédi az őt üldöző időutazó zsoldostól, Kábeltől.
Elmehet a jó büdös francba a Marvel Studios a Bosszúállóival: ÍGY kell egy méltó folytatást összehozni! Az "új" Deadpool humor, akció, sőt váratlan húzások terén is picit még messzebb nyújtózik elődjéhez képest, és nem szövi sablonos vagy "főhősétől" idegen irányba tovább Wade Wilson történetét.
Hiába a rendezőváltás, meg a süket szöveg arról, hogy "már nincs meg az újdonság varázsa": a Deadpool 2. kemény, de vicces vígjáték! Úgy őrizte meg elődje sajátos tónusát és jellegét, hogy mégse lett annak nyers klónja; nem kapaszkodik flashback-kel meg hasonlóval az elődbe, mégis olyan jól illeszkedik hozzá, mintha egyetlen mű Part I. és Part II. fele lennének.
A sikerösszetevők megmaradtak:
A sikerösszetevők megmaradtak:
- szilárd sztori,
- hihető románc,
- feszes, de követhető cselekmény,
- meglepő fordulatok
- jópofa szereplők,
- korrekt színészi játék,
- CGI-jal mértéktartó akció,
- csonkolás- és vérbőség,
- csípős humor,
- popkultúr utalások,
- 4. falat törő kiszólások Deadpooltól.
Vanessa halála merész, fájó és okos bevezető: a cselekmény ezzel egy hihető repülőrajtot, a címszereplő pedig az erős személyes késztetést kapta meg. Deadpool célja a korábbi részben végig az volt, hogy visszaszerezze közös életét Vanessával, és ezt végül sikerült elérnie. Erre most ott terem néhány nevenincs ellenfele az otthonukban, és egyikük pillanat alatt elpusztítja, ami számára a legkedvesebb volt.
Láttam már akciófilm-folytatástól, hogy a szeretett nő halálával indít, csak azért, hogy a készítők felrúgják a főhős életében a status quo-t, és az visszafusson hentelni. Wade-nél viszont volt értelme ezt meglépni: immár másodszor veszíti el Vanessát, ám ezúttal örökre, mert nem törődött az öldöklős élet következményeivel. Zseniális pillanat az, mikor Wade a gyilkost elkapja, és hirtelen ötlettel megpördül vele a kamion elé.
Ez a fordulat számomra jelzi, hogy felfogta: az a senkiházi csak a ravaszt húzta meg, de attól még ez az ő sara. "Melójának" Deadpool-ként lett a vonzata, hogy az egyetlen nő, aki teljessé tette az ő életét, most helyette veszítette el a sajátját. Ettől nem szappandráma, amikor kómásan Vanessa szellemével beszélget, vagy az, ahogy az elején keresi a halált: nem csak a szenvedésből akar szabadulni, hanem megfizetni fatális hibájáért.
A dráma és a humor végig fej-fej mellett követik szorosan a történet alakulását, azaz hogy Deadpool az élete szilánkjaival próbál kezdeni valamit, aminek értelme is van - ritka nagy ökörségeket produkálva közben. Vanessával gyereket akart ugyan, de a nő nélkül Wade-nek oda a lelki iránytűje, ami kiegészítette elfuseráltságát. "Az emberek azt hiszik, értik a fájdalmat, de nincs róla koncepciójuk."
Russell-lel meg fényesen bizonyítja, mennyire gőze sincs, hogyan vigyázzon egy "kölyökre", hogyan segítsen neki kezelni a nem is csekély problémáit. Egyszerre nevettem rajta és fogtam tőle a fejemet, ahogy élő adásban leszerepel, mint X-men-gyakornok.
Tuti nemcsak én féltem tőle, hogy faarcú terminátorként fog megrekedni Kábel, Deadpool ellenfele, de Josh Brolin (nincs Thanos-vicc!) elboldogul a baltamodorú fejvadász karakterével. Nyilván a Wade-éhez hasonló háttere és motivációja bejátszik, hogy nem lóg ki a filmből. Nekem benne inkább az tetszett, hogy bár Russell megöléséről nem mond le, reálisabban gondolkodik, mint a kölköt védő Deadpool.
Csakúgy, minden átverés nélkül beállít, és szövetséget ajánl, miután Russell szökésekor felmérte Wade képességét. "Lájtosabb" képregénymoziknál ez könnyen csúfos baki lehetne: mintha a "szuper-gonoszról" kiderülne, hogy sokkal több józan ész szorult belé, mint a szuper-főhősbe.
Kábel és Deadpool is hivatásos zsoldosok, de utóbbi az, aki hajlamos az eszét játszva csűrni-csavarni a szavait és tetteit. Ebből erednek faviccei és az őrületes lebőgései - lásd X-Force. "És ez az igazi Spoiler: Te nem vagy egy kibaszott hős. Csak egy bohóc vagy, szexjátéknak öltözve!"
Ez a fordulat számomra jelzi, hogy felfogta: az a senkiházi csak a ravaszt húzta meg, de attól még ez az ő sara. "Melójának" Deadpool-ként lett a vonzata, hogy az egyetlen nő, aki teljessé tette az ő életét, most helyette veszítette el a sajátját. Ettől nem szappandráma, amikor kómásan Vanessa szellemével beszélget, vagy az, ahogy az elején keresi a halált: nem csak a szenvedésből akar szabadulni, hanem megfizetni fatális hibájáért.
A dráma és a humor végig fej-fej mellett követik szorosan a történet alakulását, azaz hogy Deadpool az élete szilánkjaival próbál kezdeni valamit, aminek értelme is van - ritka nagy ökörségeket produkálva közben. Vanessával gyereket akart ugyan, de a nő nélkül Wade-nek oda a lelki iránytűje, ami kiegészítette elfuseráltságát. "Az emberek azt hiszik, értik a fájdalmat, de nincs róla koncepciójuk."
Russell-lel meg fényesen bizonyítja, mennyire gőze sincs, hogyan vigyázzon egy "kölyökre", hogyan segítsen neki kezelni a nem is csekély problémáit. Egyszerre nevettem rajta és fogtam tőle a fejemet, ahogy élő adásban leszerepel, mint X-men-gyakornok.
Tuti nemcsak én féltem tőle, hogy faarcú terminátorként fog megrekedni Kábel, Deadpool ellenfele, de Josh Brolin (nincs Thanos-vicc!) elboldogul a baltamodorú fejvadász karakterével. Nyilván a Wade-éhez hasonló háttere és motivációja bejátszik, hogy nem lóg ki a filmből. Nekem benne inkább az tetszett, hogy bár Russell megöléséről nem mond le, reálisabban gondolkodik, mint a kölköt védő Deadpool.
Csakúgy, minden átverés nélkül beállít, és szövetséget ajánl, miután Russell szökésekor felmérte Wade képességét. "Lájtosabb" képregénymoziknál ez könnyen csúfos baki lehetne: mintha a "szuper-gonoszról" kiderülne, hogy sokkal több józan ész szorult belé, mint a szuper-főhősbe.
Kábel és Deadpool is hivatásos zsoldosok, de utóbbi az, aki hajlamos az eszét játszva csűrni-csavarni a szavait és tetteit. Ebből erednek faviccei és az őrületes lebőgései - lásd X-Force. "És ez az igazi Spoiler: Te nem vagy egy kibaszott hős. Csak egy bohóc vagy, szexjátéknak öltözve!"
Sajnos azt kell mondjam: ki nem állhattam Russell-t, azaz "Tűzökölt": valahányszor Deadpool győzködte, hogy higgadjon már le, olyan érzésem támadt, mintha a hisztis öngyilkosjelöltet nézném a Halálos fegyverből. Értem, hogy dühös tinédzser, akit a szentfazék intézetigazgatója meghurcolt, és most bosszúból élve elégetné a krapekot.
Még passzol is Deadpool őrült világába, hogy egy ilyen felelőtlen balfácán, mint Wade, egy olyan méregzsákra vigyázva akar - ahogy barinője fogalmazott - "jobb ember lenni", mint Russell.
De ettől még egy utálatos seggfejnek találtam, aki tőlem az erőgátló nyakörve mellé még egy szájkosarat is kaphatott volna.
Zazie Beetz Dominója ellenben határozottan kedvelhető, tökös új tag Deadpool haverkörébe. Az ő szuperereje elvileg a mázli, azaz, hogy a dolgok véletlenül mindig neki kedvezően jönnek össze. Ezt bizonyítandó ő lesz Deadpool X-Force nevű új csapatából az egyetlen túlélő.
Emberek... az az ejtőernyős bevetés mindkét film legvakmerőbb csattanója; az államat kerestem a földön, mikor először láttam! Deadpool nyilván nem egy észlény: a Kábel elleni szuperteam-jét az X-men piszkosabb alternatívájaként képzeli el,
tagjait pedig álláshirdetéssel gyűjti össze - sor végén egy Peter nevű jöttmenttel, akinek nincs is szuperereje. Nos: a mindent eldöntő(nek szánt) nagy harckor az X-force egyesével földet ér... és szétkenődik, mert főnökük nem számolt az erős széllel! Jim Carrey legjobb komédiáinak ékköve lenne egy ekkora állatság, mint amelyet "főhősünk" itt összehoz...!
A visszatérők - Dopinder, Kolosszus, Negaszonikus Tinédzs' Torpedó - se jobbak, se rosszabbak nem lettek, hozzák a formájukat. Alpáriságból és szakadó testrészekből kiszúrhatóan több volt most, mint az első részben, de Reynoldsék szerintem eltalálták, mennyi CGI és vér nem telepszik még rá a cselekményre.
A befejezést viszont túlbonyolították. Odáig még tetszett, hogy Kábel feláldozza az 1 megmaradt időugró esélyét, hogy a Russell-nek szánt tölténye ne végezzen Deadpool-lal. Érti, hogy Wade ezt nemcsak "a kölyökért" tette, hanem a halott csajáért, akit nem tudott megmenteni. Nekem ott ér véget a produkció, hogy Wade, Russell és a többiek elsétálnak az égő intézet előtt.
De azzal már fölösen babrálnak az írók, hogy a stáblista alatt Deadpoolnak lehetősége nyílik idő-ugrálni korábbi jelenetek, sőt filmek között, "átírva" azokat. Ezt én tudatosan nem számítom a Deadpool 2.-höz: ez így olyan, mintha a film utólag a képembe tolná a seggét, amiért érdekelt és végigkövettem.
Reynolds-ék szerintem elfáradtak a végére, és elvesztették a mértéket a meta-ötletekkel + nem merték annyiban hagyni, hogy több szereplő Deadpool hülyesége miatt szörnyethalt.
"Bakker: nyilván nem is csinálnak egy 3.-at..."
"Ja: miért tennék?"
"Bakker: nyilván nem is csinálnak egy 3.-at..."
"Ja: miért tennék?"
Szóval - még a stáblista előtt - tanult is valamit Wade Wilson a Deadpool 2.-ből? Igen: bánni az emberekkel. Ő családi mozinak nevezi, arról, hogy mindenki tartozni akar valakihez. Klisé tanulság, persze, de olyan, amit Wade-nek a vacak múltja miatt mégse volt kitől megtanulnia. És 2 óra marhulás után sikerül felnőnie ahhoz, hogy megértse, mitől tartoznak össze egy család vagy csapat tagjai (és baromira nem a vér vagy a szupererő miatt).
Akinek bejött az 1. Deadpool, az ne hagyja ki a 2.-at se! Morbidan vicces, látványosan durva, ügyesen tákolt, ötleteitől időnként lehidal az ember. Deadpool mindkét nagyjáték- és 1 rövidfilmje (No Good Deed) szabályos gúnytánc a műfaj sablonjain, és ez így van rendjén.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése