2024. február 3., szombat

Kísértés (2023)

 
Egy fiatal újságíró úgy érzi, végre megkapta a nagy esélyt, amikor lebeszélik neki, hogy pár napra egy sztár-futballista társaságául szegődhet, hogy infót gyűjtsön róla. Ám miután a vonzó Inez fönnakad a pasas hálójában, egyszer csak azt veszi észre, hogy cikkalanya csúnyán bepalizta nemcsak őt, de jó néhány másik nőtársát. 

Még valamikor késő ősszel bukkantam rá erre a kis lengyel szösszenetre egy Maria Sadowska kerekített nevű rendezőtől. Olyannyira hatás nélküli és jelentéktelen darab volt, hogy csak most, a tavalyi legnagyobb szutykokat sorra véve jutott csak újra eszembe. Az a fajta realista thriller próbál lenni a Kísértés – eredeti címén Pokusa , ahol az átlaglény átlaglétével döcög örökké, mígnem egy másik, anyagilag jelentősen jobb szitujú átlaglény pici színt (szexet) viszi bele, csak azért, hogy kihasználja őt. Így most akad valami, amin a fő csaj kicsit (hosszan) görcsölhet, amíg el nem rendeződik a dolog, a maga komótos medrében. Ennyi, ez a szappanopera-szintű sztori kínálata és létcélja.

Olyan mértékű érdektelenség és kit-érdekel?-érzet árad ebből az alkotásból, hogy egyszerű szempont-sorolással is minden elmondható róla, amit tudni érdemes:
  1. TV-reklámoktól szinte megkülönböztethetetlenek a faarcú alakítások és a jelenetek kezelése is;
  2. Totálisan életlenek és álmatagok a szövegek, olykor ilyen ál-filozofikus sorokkal, hogy mélyebbnek tűnjön a film.
  3. A szereplőket mintha menetközben szedegették volna össze az utcán;
  4. Egy árva egyedi ötlet vagy motívum nincs az egészben;
  5. Valami homályos, távoli fogalomként lebeg a messzeségben a feszültség és józan ész;
  6. És egyáltalán: öklelően súlytalan bármi, ami a teljes cselekmény alatt történik, azaz inkább nem-történik.


Zéróval felérő 1/5-öt adok a Kísértésre, erre az elfeledett maradékra '23 szeptemberéből. Kerülendő.


Nincsenek megjegyzések: