Ugyanígy 1 bizonyos vonása miatt kedvelte a közönség a másik két főszereplőt: Tia Carrere a vonzó külseje, Cary-Hiroyuki Tagawa pedig elsősorban rideg, izzó arcvonásai miatt számított húzónévnek. Olyan dolgokat láthatunk, amit századunkban még a horrormozik többsége is kerül: vér, levágott végtagcsonkok, lefejezés, minden társadalmi szabályt büntetlenül felrugó kivégzések. Még az engesztelésül végrehajtott ujjcsonkítás - ami tényleg szokás a yakuzáknál - se elég: ha szégyenszemre korrigálni kell, akkor már halál jár érte. Kétségkívül ez a fő vonzereje a produkciónak.
Nem érdemes rendkívüli sztorit vagy eredeti megoldásokat keresni. Szinte mindegyik főszereplőt lövöldözés keretében ismerjük meg. Mindenkire jut 1 db.: Lundrenre, Lee-re, Carrere-re stb. Két zsaru menti meg a bajba jutott lányt és a várost a gonosz hadúrtól. Vagyis minden a tálaláson múlik. Ők ketten, Kenner és Johnny Murata pont ellentétes módon ellentétei egymásnak, mint várnánk. Nem a rassz a fontos, hanem a neveltetés. Ez az egyik legokosabb húzás a mű részéről.
Kevés japán szót ismernek olyan jól nyugaton mint a "yakuzát". A filmben nemcsak szélsőségesen torolják meg köreikben az árulást és a kudarcot, mint a való életben is lenni szokott. Az akciójelenetek egyik indoklása az expanzió. Új vezért kap a klán, Yoshidát, aki nemcsak agresszívebb elődeinél, de mohóbb is: a los angeles-i Kis-Tokió megszerzése csak a kezdet. "Jéggel", egy nyugaton még újkeletű droggal akarja beteríteni a fekete piacot.
Yoshida titkos módszere pedig olyasmi, ami kézenfekvő ötletként, de bármely bűnözőt elrettentene, ha sikerült kivitelezni. Egy sörszállítmányba rejtik az anyagot a "Vörös Sárkány" nevű gyárban, hogy ingyen "fogyasszák" a gyanútlan polgárok. Az osztogatás alattomosabb változata. Ez az észjárás jól összecseng azzal, hogy egy gyilkos az áldozat saját otthonába betörjön és lemészárolja a családdal együtt.
Egyébként felettébb kiábrándító, hogy nem látjuk összefüggő nagyjelenetben, ahogy ezt Yoshida megtette Kenner családjával a múltban. Biztos vagyok benne, hogy hatásosabb lett volna, mint így.
Hogy a maffia új főnöke éppen Kenner szüleinek gyilkosa, az nemcsak túl véletlenszerű. Nagyon gyakran használt klisé. Ugyanígy, hogy a főhősnek van egy legjobb barátja, meg egy nő, aki odaadja magát neki. És a végén dupla párbaj zajlik majd le: főhős közelharcot vív a főgonosszal, Johnny pedig Yoshida jobbkezével, Sato-val, aki Obata Kaiso alakít. Csak érdekességként hozom fel, hogy Kaiso lényegében ugyanezt a szerepkört - egy modern gonosz hadúr harcosainak alvezérét - látta el az első 2 Tini Nindzsa Teknőcök filmben, Tatsu szerepében.
Fordulatok és szellemes mondatok sem igazán várhatak a filmtől. A legjobb ügyes szövegsora Brandon Lee-nek jutott. Egyszerű B-kategóriás akciómozi.
A színészi játék Cary-Yuki Tagawa részéről a legjellegzetesebb. A többiek nem túl feltűnőek, de kapott szerepeiket ellátják. Lee lényegében a jópofa sidekick minőségében van jelen. A robosztus szőke nyomozó kellően határozott, és a segédgonosz is egy komoly kisugárzású alak, aki "Vaskarom" értékrendjét pillanatig se téveszti szem elől. Tia Carrere viszont csupán trófea a hősnek. Szelíd és csinos külsejével tesz hozzá a mű látványához.
A zene nagyon hangulatos. A témadallam velőtrázó és félelmetes; olyan érzést kelt, mintha bármelyik pillanatban, akárhol utolérné az embert a gyilkos szándék. Bárhol is legyen.
Személyes kedvencem az az egyperces pánsípdal, amit Kenner vidéki házának bemutatásánál játszanak.
Fordulatok és szellemes mondatok sem igazán várhatak a filmtől. A legjobb ügyes szövegsora Brandon Lee-nek jutott. Egyszerű B-kategóriás akciómozi.
A színészi játék Cary-Yuki Tagawa részéről a legjellegzetesebb. A többiek nem túl feltűnőek, de kapott szerepeiket ellátják. Lee lényegében a jópofa sidekick minőségében van jelen. A robosztus szőke nyomozó kellően határozott, és a segédgonosz is egy komoly kisugárzású alak, aki "Vaskarom" értékrendjét pillanatig se téveszti szem elől. Tia Carrere viszont csupán trófea a hősnek. Szelíd és csinos külsejével tesz hozzá a mű látványához.
A zene nagyon hangulatos. A témadallam velőtrázó és félelmetes; olyan érzést kelt, mintha bármelyik pillanatban, akárhol utolérné az embert a gyilkos szándék. Bárhol is legyen.
Személyes kedvencem az az egyperces pánsípdal, amit Kenner vidéki házának bemutatásánál játszanak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése